BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, July 17, 2011

CERITA TANGGAL 16TH JULY

Tarikh 16/07, tarikh istimewa buat aku dan dia (ibuku & anakku Alin Zulaikha).  Apa taknya mereka ni 'sharing birthday' yang sama.  Mengimbau 7 tahun lepas....sepatutnya due date aku jatuh pada 19/07/2004.  Tapi aku cam 'confident' jer yang 'my first baby' akan lahir pada tarikh keramat tuh...kuasa Allah kan...aku anggap ianya hadiah hari lahir kepada ibu tersayang.

Cite pasal 16/07/11 nih, sepatutnya banyak program yang hendak dibuat pada hari tu..memandangkan ianya jatuh pada hari Sabtu.  'My antenantal check-up' pun sengaja aku ambik hari Sabtu...kononnya x nak menganggu waktu kerja...so date ni sepatutnya menjadi tarikh 'check-up' aku.  Tetiba dapat cal dari 'clinic' kata 'appointment cancelled'.  Frust gak lerr..co'z aku dahpun mintak tolong 'my officemate' bawak kan 'GL' untuk check waktu tuh....terus call member kata x jadi jumpa...'anyway appreciate ur help...thanks yer geng...

So 'appointment has been cancelled' nak pi mana nih?  Opsss...lupa lak...hari ni kan hari lahir 'my dearest princess'...'HAPPY BIRTHDAY ALIN ZULAIKHA'...Cite pasal si kakak nih...'on that Friday' dia demam lak...nasib baik x masuk spital..'at 1st place' doc suggest suruh masuk spital....tapi dia nangis2 x nak..aku pun x sampai ati nengok dia nangis camtu...last-last doc kata boleh balik tapi kena monitor dia baik2...dia nih bila demam jer mesti sel darah putih tinggi...tu yang merisaukan aku...nasib baik lak 'on her birthday' temperature badan dah turun.. alhamdulliah...

Untuk menceriakan suasana 16/07/11, aku pun tanya kat si kakak...Aku: "Hari ni b'day kakak...akak nak apa yek"?...Alin: "isskkkk umi nie buat2 lupa lak...kan ALIN nak sambut b'day kat karaoke...lupa ke"?  Aku : iskkk demam2 pun ada hati lagi nak pi sana"?  Alin:  "Alah, boleh lah umi, ALIN x pernah pegi karaoke".  Aku:  "Oklah.2.. Tu lah budak2 zaman sekarang...'advanced'...aku masa baya2 nie x reti nak mintak2 kat mak bapak...budak zaman sekarang lain lerr...Sebenornya aku 'planned' nak pi kenduri kahwin rumah x-boss aku...Pn. Z.O.  tapi memandangkan jauh gak tempat tuh..dan mana lak nak layan kerenah si kakak nih.. terpaksa aku lupakan...sori yer Pn...

So kitaorang sampai kat 'Green Box Karaoke' lebih kurang pukul 11.00 tu pun lepas membeli 'birthday cake' dekat Jusco Balakong..so ni nak 'share' gambo2 masa kat karaoke ari tu...FYI...'BELIEVE IT OR NOT' sebenornya aku pun 1st time seumor idup masuk karaoke nie..selalu nengok kat tv jer...tu yang keluar 'statement' dari mulut si kakak..."Umi, cian umi baru nak rasa pi karaoke'...isk..isk..isk...sabor jer lah...so apa lagi jom layannn...

Cute kan 'cake' nie..



'Birthday Girl'..

Umi & ALIN...
Leka melayan 'cake'..
Hubby & ADAM..
Duet nampak...

Nak nyanyi ke nak potong kek nie?..
'Chicken chop...yummy'..
Nasi lemak...
Sempat lagi possing..
ADAM..
Nak manja ngan Umi..

Romantik ler tu..

ADAM & Ayah...
Bukan main lagi..demam2 pun...
Mari berdendang...
Lepas gian..
teringin...
penuh perasaan...
Sampai tertidur..
kepenatan...
Possing sebelum balik..
Amacam...orait gak sesekali lepak camnie...masa diberi sampai kul 2...tapi kul 1.30 jer si kakak dah lepak..nak balik...so nak x nak kena ler 'check-out'...ikutkan 'my hubby' dia kata sayang...budget bill dalam RM150 tapi aku x rasa camtu...'but just wait n see'....hah!...kan dah kata...baru jer kena RM44...orait gak kan...reasonable ler price dia...'next time' leh datang lagi...'my hubby' legaaa...x terkilan sangat keluar awal 1/2 jam...Then, we went to the book store...biasa ler layan kerenah anak...x pe since ari tu..hari jadi dia...layannn jer lah..

To my dearest princess umi ucapkan "SELAMAT PANJANG UMUR, DIMURAHKAN REZEKI" DAN BUAT IBUKU "TERIMA KASIH & ORANG SAYANG MAK"...

0 comments: